Bestuurder

1. Wie kan ik contacteren bij autopech?

Bij autopech kan u 24/24 terecht bij Leasense bijstand voor hulp in heel Europa. Raadpleeg ook de bestuurdershandleiding bij uw boorddocumenten.


Bij schade of wanneer u getakeld wordt, bij immobiliteit langer dan 24 u, hebt u recht op een gratis vervangwagen voor 5 dagen.


Houd altijd de volgende gegevens bij de hand:

  1. Nummerplaat
  2. Exacte omschrijving van de locatie
  3. Omschrijving van het probleem
  4. Telefoonnummer waarop men u kan bereiken
2. Wat moet ik doen voor het onderhoud van mijn wagen?

Elk voertuig heeft een onderhoudscyclus, digitaal weergegeven op uw dashboard of terug te vinden in het instructieboekje.


- ga met uw wagen naar een erkende merkdealer voor het onderhoud. Goedkeuring en facturatie via Leasense.


- controleer zelf regelmatig koelvloeistof, ruitensproeiervloeistof en motorolie.


- onderhoud en herstellingen laat u beter niet uitvoeren in het buitenland. Zorg dat u het onderhoud – indien nodig - heeft laten uitvoeren voordat u vertrekt.


- indien toch onderhoud of herstellingen nodig in het buitenland, dan moet u zelf de rekening vooruitbetalen. Factuur op naam van de eigenaar zoals vermeld op het inschrijvingsbewijs. Leasense betaalt u het bedrag terug van zodra de factuur en het aanvraagformulier tot terugbetaling zijn aangekomen.

3. Wat moet ik doen bij bandenwissels?

Hebt u zomer- of winterbanden in uw leasingcontract? Die kan u laten vervangen bij een bandencentrale uit de lijst hieronder (PDF).


Om veilig te rijden, hebt u een minimale profieldikte van 1,6 mm nodig. Tijdig laten vervangen, dus!


Hebt u ook winterbanden in uw contract, dan hebt u recht op 1 set winterbanden, alle wissels en het bandenhotel. Advies: maak tijdig een afspraak bij de bandencentrale. Bij de eerste koude of sneeuw wordt het er immers enorm druk! Winterbandenwissel vanaf november, zomerbanden vanaf maart.


Waarom winterbanden?


Winterbanden zijn beter bestand tegen een ‘grillig’ wegdek: droge weg, regen, nat wegdek, diepe waterplassen, verse sneeuw, ijzel, losgereden ijs, aangevroren sneeuw, etc...Bij temperaturen onder 7 °C wordt het rubber van zomerbanden veel minder efficiënt.Meer grip op droog en nat wegdek bij lage temperaturen, bij sneeuw en ijs, kortere remweg, ...


Vervangend vervoer in uw contract?


In uw Leasense contract kan een service worden opgenomen waardoor u tijdens een onderhoud of herstelling de hele tijd over een vervangwagen kan beschikken. Check dit even met uw fleetmanager!


4. Wat moet ik doen bij schade of ongeval?

Heeft uw Leasense-voertuig schade opgelopen? Dan kan u dit eenvoudig aangeven via dit online schadeformulier. U kan er ook eventuele foto's van de schade en het schade aangifteformulier uploaden. Het schadedossier wordt dan meteen aangemaakt en doorgegeven aan de makelaar en de koetswerkhersteller. Eens u het formulier heeft ingevuld, hoeft u niets meer te doen. De koetswerkhersteller zal u contacteren voor een afspraak voor de herstelling van uw wagen.


U kan de aangifte ook via uw smartphone doen. Download hiervoor de gratis UBCall app. Uiteraard kan u ook altijd terecht bij onze customer service op 03/355 11 66, mocht u nog vragen hebben.


Zijn er derden betrokken bij de schade? Bezorg dan zeker het aanrijdingsformulier aan de schadedienst van Leasense (damage@leasense.be). Bij lichamelijke schade vragen we ook om een proces-verbaal te laten opmaken bij de politie en ons dit te bezorgen.

5. Wat te doen bij inbraak of diefstal van uw wagen

Bij diefstal (inclusief car- en homejacking) of poging tot diefstal van uw voertuig, doet u best binnen de 24 u aangifte bij politie. Bewaar het PV-nummer.


Voorkom inbraak!

- de losliggende voorwerpen in de wagen zijn niet mee verzekerd…

-laat geen waardevolle spullen, zoals een laptop, smartphone, autoradio of (auto)papieren achter in uw auto.

- doe uw auto altijd op slot als u de auto verlaat, ook bij het tankstation.

6. Wat bij glasbreuk?

Contacteer in geval van glasbreuk onmiddellijk onze Customer Support.


Leasense werkt samen met een glashersteller die uw glasschade ter plaatse komt herstellen of de ruit komt vervangen.

7. Wanneer een proces-verbaal laten opmaken door de politie?

- bij een ongeval met gekwetsten en/of betwisting van de aansprakelijkheid

- bij diefstal van uw wagen

- bij schade door vandalisme, vluchtmisdrijf of aanrijding van wild

8. Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens laten wijzigen?

Contacteer Customer Support: tel. +32(0)3 355 11 66 (optie 3) of e-mail: customersupport@leasense.be

9. Wat bij verlies van documenten?

Bij verlies van boorddocumenten, fiscaal kenteken (bestelwagens) en/of nummerplaat dient u binnen de 24 uur aangifte te doen bij de politie. Het origineel van de aangifte stuurt u naar Customer Support. Daar doen we meteen het nodige om duplicaten van de verloren stukken te verkrijgen.

10. Wat te doen bij problemen met tankkaarten?

Wanneer uw tankkaart zoek of defect is, neem dan meteen contact op met Customer Support. Zij zullen de kaart laten blokkeren en een nieuwe bestellen.


Eventueel gemaakte tankkosten worden terugbetaald wanneer u het PDF-bestand hieronder volledig invult en samen met de originele tankbonnetjes aan ons bezorgt, per adres:

  • Leasense
  • Customer Support
  • Boomsesteenweg 42
  • 2630 Aartselaar